Kas saab kokku leppida?
Kultuur
Tehnika
Keel
Info
Mudel
Kriitilne
mõtlemine
Loodusnähtused
Probleemilahendamine
Probleemilahendamine
Füüsika
õpetamisel gümnaasiumis taotletakse põhiliselt, et õpilased
õpiksid järgmist:
- Füüsika kui kultuuri osa.
- Füüsika seos tehnikaga.
- Tava- ja teaduskeele eristamine ja mõlema kasutamine.
- Info kogumine ja töötlemine.
- Vajaliku ülearusest eristamine.
- Mudelite tähtsus loodusnähtuste uurimisel.
- Mudelite paratamatu piiratus ja pidev areng.
- Kriitiline mõtlemine.
- Küsimus- arvutus- ja graafiliste ülesannete (probleemide) lahendamine.
Gümnaasiumi
füüsikaõppega taotletakse, et õpilane:
-
tutvuks füüsika kui kultuuri osaga ja füüsika võtmerolliga loodusteadusliku maailmapildi kujunemisel;
-
süvendaks kujutlust füüsika seosest tehnika ja tehnoloogiaga ning vastavatest elukutsetest;
-
mõistaks teaduskeele erinevust tavakeelest ja kasutaks neid mõlemaid õigesti;
-
õpiks koguma ja töötlema infot, eristama vajalikku infot ülearusest, olulist infot ebaolulisest, usaldusväärset infot infomürast;
-
mõistaks mudelite tähtsust loodusobjektide uurimisel, mudelite paratamatut piiratust ja arengut;
-
arendaks oskust kriitiliselt mõelda, eristaks teaduslikke teadmisi ebateaduslikest;
-
õpiks kirjeldama ja seletama loodusnähtusi;
-
oskaks lahendada kvalitatiivseid ja kvantitatiivseid füüsikaülesandeid ning probleeme kasutades nii eksperimentaalset kui ka teoreetilist meetodit, teadvustaks endale põhjus–tagajärg-seose.
Loodusainete õpetamise kaudu taotletakse, et gümnaasiumi lõpuks õpilane:
1) tõlgendab mikro-, makro- ja megatasandi nähtusi ning mõistab mudelite osa loodusnähtuste kirjeldamisel;
2) kasutab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalase info hankimiseks eesti- ja võõrkeelseid allikaid, mis on esitatud sõnade, numbrite või sümbolitena, ning hindab infot kriitiliselt;
3) määrab ning analüüsib keskkonnaprobleeme, eristab neis loodusteaduslikku ja sotsiaalset komponenti; loodusteaduslikku meetodit kasutades kogub infot, sõnastab uurimisküsimusi või hüpoteese, kontrollib muutujaid vaatluse või katsega, analüüsib ja tõlgendab tulemusi ning teeb tõenduspõhiseid järeldusi;
4) kasutab bioloogias, keemias, füüsikas ja geograafias omandatud süsteemseid teadmisi loodusteaduste, tehnoloogia ning igapäevaprobleeme lahendades ja põhjendatud otsuseid tehes;
5) mõistab loodusainete omavahelisi seoseid ja eripära ning uute piiriteaduste kohta selles süsteemis;
6) mõistab teadust kui teaduslike teadmiste hankimise protsessi selle ajaloolises ja tänapäevases kontekstis, loovuse osa teadusavastustes ning teaduse piiratust;
7) hindab ja prognoosib teaduse ning tehnoloogia saavutuste mõju keskkonnale, tuginedes loodusteaduslikele, sotsiaalsetele, majanduslikele ja eetilis-moraalsetele seisukohtadele;
8) väärtustab keskkonda kui tervikut ja järgib jätkusuutlikkuse põhimõtteid ning tervislikke eluviise;
9) tunneb huvi kohalike ja globaalsete keskkonnanähtuste ning loodusteaduste ja tehnoloogia arengu vastu, teeb karjäärialaseid otsuseid ning on motiveeritud elukestvaks õppeks.
Kokku ~275 sõna. 7,9 tähte sõnas.
0 Comments:
Postita kommentaar
<< Home