Kapsaleht

19.3.20

Koduõppetööst

Mul on vedanud. Meie kooli perioodõppe süsteem ja minu aastaplaan annavad mulle piisavalt hingetõmbeaega ja võimalusi oma tegevust mõtestada. (Oh sa poiss, kus kirjutasin praegu ilusa lause!)

Lihtsuses on ikkagi võlu ja võti. Soovitusi, mida kasutada koduõppeks, on pööraselt. Lehekülgede kaupa on võimalusi ja linke, mida ma väga suure huviga vaatan ja uurin. Tunnen kaasa ja muretsen nende õpetajate pärast, kes just praegu peavad rabama ülekoormusega, viis-kuus tundi päevas viis päeva nädalas. Siis on eluterve rutiini puudumine ja võõraste soovituste lugemine-kuulamine lausa tervistkahjustav. Otsustasin esialgu jääda nende asjade juurde, mida olen juba kasutanud ja mis ka õpilastele võiksid tuttavad olla. Tõesti, olukord on eriline, info... ütleme nii, et on veidi katkendlik. Paratamatult ollakse sutsuke mures, vast ei ole parim idee hakata õpilaste elu veel ka „huvitavaks“ tegema. Huvitavaks tegijaid jätkub ka ilma minuta, ma arvan.

Muidugi selgub, et õpilased, nagu ka õpetajad on erinevad, väga-väga erinevad. Olen saanud viisakaid tähelepanu juhtimise kirju, kui miski ei toimi. On töid korralikult ja asjalikult ära tehtud enne, kui ma jõuan juhendi teha ning välja saata. Teiselt poolt on neid, kes üldse vedu ei võta. Mõned teevad ikka seda, mis endale pähe tuleb, mitte seda, mida ma palunud olen. Ega see muidugi klassiruumis istudes teisiti ei ole. Teame ju küll, kui küsimust loetakse pärast vastuse kirjutamist või ärasaatmist. Ikka on neid, kes eriti näole ei anna või ka füüsiliselt kohal olles, tegelikult ei osale. Tean seda hästi, sest oskasin oma kooliajal päris kaunilt niiviisi teha.

Kuidas muidu kodukontoris koduklassis läheb? Tegelikult oleks ju eraldatuse mõttes õige püsida üksikus maakohas või metsaonnis. Internetiühenduse pärast on parem ajutiselt viibida linnakorteris. Siingi on mõnus päikesekella järgi elada. Hommikune päikesepaiste on köögiaknas. Loojangut võib vaadata elutoadiivanilt. Köögipoolne õuetermomeeter näitab 20°C, aga see on pettus, päike paistab anduri peidukohale otse peal. Tegelikult on 6°C, hea seegi. Tahaks juba õue minna.



Mis siis ikka, head sõbrad ja vanad tuttavad. Teeme ka teile ühe kohaloleku kontrolli. Küsitlus sulgub täna õhtul kell 18.