Kapsaleht

23.3.20

Lingipäev

Ilus päev. Peab muidugi veel vaatama, millega õpilased on hakkama saanud ja homset planeerima, see ju tavaline asi.

Käisin õues. Jaa-jaa, tuleb tunnistada, et ka mina, aga eks see mind käigus hoiab mingil moel. Päike paistis, kuigi mitte nii väga kuumalt. Tore, et sai natuke valgusega katsetada, kulub ehk kolmanda kursuse optika osas ära. Parkisin jalgratta ja pidasin mõned sõbralikud telefonikõned, mis oli tore ja julgustav.

Jaaaa siiiis, kui tuppa tulin, kiikasin ettevaatamatult ERR uudistesse.

Lapsevanem karjub appi. Mida teha, kui see on nii kooli, kodu kui ka lapse seisukohast nii vale. Nagu üks mu lemmikumaid internetiprofessoreid jutu sissejuhatuseks ütles: Completely incorrect answers, completely wrong answers, disturbingly wrong, badly wrong on so many different levels.
Õpilased digitoode. Toode on siin täitsa vale sõna, tooraine on õige. Kui tahate viisakas olla, siis öelge ressurss.

Jaa-jaa, muidugi on selles kõiges ka tera tõtt, aga tahaks kohe igas punktis vastata ja vaielda. Olen aga õppinud oma pika ja seiklusrikka elu jooksul, et kui väga tahad õiendada, siis mõtle kaks päeva.

Teadusmeetod on ikkagi põhiasi. Meenutades eilseid jutte, valem ei ole tähtis. Isegi kõik valemid kokku ei ole, aga teadusmeetod on ja ta vajab aega.

Talupojatarkuse vastu paneks ka talupojalolluse. Ja siis, nagu Andi fabuleerib teadustarkuse teemal, paneks siia vastu teadusliku puupäisuse.