Kapsaleht

30.1.24

Maavärin läbi, oodatakse järeltõukeid

Üks paljude adressaatidega kiri ilmus täna postkasti, kus kirjas selline rida:

Täna saadetud HTM materjalides on tumedas trükis selline lause: "Töölepinguseaduse mõistes on klassijuhataja töö õpetajatöö üks ülesannetest, mitte lisatöö."

Mulle HTM küll midagi saatnud ei ole ja küllap see polegi minu asi, sest ma ei ole praegu klassijuhataja. Ma tunnen küll mõndagi klassijuhatajat ja kui järgi mõelda, siis õpetajatööl ja lisatööl ja tööülesannetel ja lisaülesannetel vahe tegemine ja täpne määratlemine on üks paganama kuum kartul või kuidas seda öeldakse.

Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus §75 (2) Õpetaja põhiülesanne on toetada iga õpilase arengut ning aidata õpilasel kujundada huvi- ja võimetekohast õpiteed. Õpetaja ametialane kohustus on arendada oma kutseoskusi ja olla kursis haridusuuendustega. (3) Õpetaja tööaja arvestamise ja töötasustamise aluseks on ametikoht. Õpetaja tööaeg jaguneb vahetu õppekasvatustöö ja teiste, töölepingust, ametijuhendist ja töökorralduse reeglitest tulenevate või tööandja antud ülesannete vahel.

Muidugi ma tean, et õpikäsitlus on nüüd muutunud ja õpetaja ametina tegelikult täna defineeritakse kõike, mis on seotud õppija arengu toetamisega, õpiruumi loomisega, sh luues ka ühtset morfogeneetilist välja ning kasutades hüperlokaalset klassiruumi.

Mida hakata pääle klassjuhatamise tõlgendusega Töölepingu seaduse mõistes? Millisest paragrahvist see on lokaliseeritud? Vot ei tea, aga olge ettevaatlikud, sellele annab kindlasti veel mingeid mõisteid teistestki seadustest külge kruvida. Seadustest puudu ei tule.