Kapsaleht

26.1.24

Streik läbi?

Kuigi streik kobrutab ümberringi edasi, olin mina täna juba tunnis. Õpilasetest on ikka tihti rõõmu ja tuge, seda tuleb tunnistada veelkord. Koduteel kuulasin autoraadiost natuke Tallinna linnapea juttu sellest, kuidas talle ja Tallinnale liiga tehakse ja kuidas nad sellele vaatamata väga tublid on.

Ta ütleb ullupalju igasugu asju ja ausõna enam ei tea, keda või mida uskuda. Õigustavad end ja süüdistavad teisi, et „statistikaga muidugi võib mängida erinevat moodi, aga...“ Väga hea tähelepanek. Kahjuks, tundub mulle, et need, kes teisi arvudega (ja isegi numbritega) žongleerimises süüdistavad, kukuvad ise samal minutil statistikaga erinevat moodi mängima.

Härra linnapeal on igasugu ägedaid mõtteid, hariduse kvaliteedist, rahajagamisest, Tallinna lähedastest valdadest, õpetajate puudusest, riigigümnaasiumitest jppm. Ma leian sealt mõne asja, millega nõus olla, aga enamjagu on siiski kahtlane, samas mingil põrgulikul kombel mitte otseselt vale. Osav sell, peab vist tunnistama

Aga olgu, üks tsitaat kah lõpetuseks. Kas Tallinn oleks nõus andma oma gümnaasiumid riigile üle, saaks probleemist lahti? „Me ei soovi saada probleemist lahti, sellisel viisil, et kannatab hariduse kvaliteet. ÜKSKI riigigümnaasium ei saa näidata paremaid tulemusi, kui Tallinna gümnaasiumid. Miks me peaksime ohverdama seda kvaliteeti, rääkimata pikaajalistest traditsioonidest?“ Olen sõnatu.